ОПИС
ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
з
розв’язання педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник
Тема досвіду
|
Формування національної свідомості
шляхом інноваційних технологій виховання
|
Автор
|
Кебус
Ольга Григорівна
|
Сфера
застосування
|
Учні
11-Б класу Крукеницького ліцею при НЛТУ України
|
Актуальність
|
Актуальність виховання особистості в сучасному українському
суспільстві зумовлене потребою
державотворчих процесів на засадах гуманізму, демократії, соціальної
справедливості, що мають забезпечити усім громадянам рівні стартові
можливості для розвитку й застосування їхніх потенційних здібностей,
суб’ктивно привабливих і водночас соціально значущих цілей як умови
реалізації найголовнішої соціально-психологічної потреби особистості –
потреби самовизначенні та самореалізації.
Актуальність громадянського виховання в Україні
зумовлюється і тим, що воно покликане сприяти формуванню соборності України,
яка є серцевиною Української національної ідеї.
|
Наукові
концепції та теорії
|
Ян Амос Коменський – У процесі становлення особистості вирішальним фактором є
самостійнадіяльність, яка може забезпечити розвиток здібностей, розуму, мови,
трудовихумінь. Цей погляд на людину і її можливості самовдосконалення як
виявлення педагогічного оптимізму є актуальним і сьогодні.К.Д. Ушинський – Важливе місце в його теорії належить
принципам навчання: наочності, свідомості, систематичності, активності і
самодіяльності учнів. А.С.
Макаренко – Основна виховна функція належить колективу. Саме колектив веде
вихованця по життю, учить його працювати,
вчитися, жити, направляє на необхідний шлях. В.О. Сухомлинський – В
основу всіх педагогічних завдань був покладений принцип гуманізму. На
практиці застосував систему оригінальних методів, прийомів та форм навчання
та виховання школярів, в основу якої покладено розвиток їх творчих,
інтелектуальних та фізичних здібностей (уроки мислення, організація атмосфери
постійної творчості, розумна роль оцінки, діяльність психолого-педагогічного семінару
тощо). Найголовнішою умовою результативності різних форм впливу на
особистість Сухомлинський вважав пробудження у дитини “почуття подиву і
радості відкриття”.
|
Основна ідея
|
Я
думаю, що мої вихованці стануть новою українською елітою – моральною,
духовною, високоосвіченою, інтелектуальною, культурною, національно свідомою.
Я мрію виховати людину добрих помислів, почуттів і дій, яка існує в гармонії
із світом, із власним серцем. Це й стало провідною
ідеєю моєї роботи.
|
Технологія
реалізації ідеї
|
Мета та виховні завдання спрямовані
на:утвердження принципів загальнолюдської моралі, формування морально-етичних
якостей; виховання духовної культури особистості, створення умов для вільного
вибору своєї світоглядної позиції; формування високої мовної культури,
оволодіння українською мовою як могутнім чинником становлення громадянина
України; розвиток індивідуальних здібностей і талантів, забезпечення умов їх
самореалізації; виховання поваги до Конституції, законів України,
національної символіки; формування національної свідомості, любові до рідної
землі, свого народу, бажання працювати для розквіту держави, готовності її
захищати; забезпечення духовного взаємозв’язку поколінь, виховання поваги до
батьків, жінки-матері, культури та історії рідного народу;
|
Форми,
методи, прийоми, засоби
|
Ефективними
формами роботи з учнями: колективні
творчі справи; тренінги; години спілкування; різноманітні акції; години духовної
віднови;
|
Результат
застосування
|
Застосовані форми і методи роботи дають
змогу виховати громадянина, який має активну
життєву позицію щодо реалізації ідеалів та цінностей України.
Формують в учнів почуття національної гідності, гордості за Україну
та свій народ. Сприяють розвитку, фізичних,
інтелектуальних та
творчих здібностей учнів.
|
Критерії
ефективності
|
Відповідність
виховних справ національно-патріотичного
напрямку, що проводяться у класі, потребам учнів, батьків. Адаптованість
методів та прийомів виховання, які використовує класний керівник, до потреб учнів.
|
Наукові джерела
|
Виховання
моральності підростаючого покоління. Науково-метод.посібн.К.І. Чорна та
ін.;за ред. К.І. Чорної.– К.:Богдана. 2005
Ващенко
г. виховання волі і характеру: підручник для педагогів/Г.Ващенко – К.:
Школяр. 1999
|
Висновки
|
Досвід роботи показує, що можливості
виховної роботи дуже широкі. Вона дає змогу вчителеві встановити зі школярами
більш тісний контакт, ближче вивчити своїх вихованців, краще взнати їх
запити, нахили тощо. Досвід засвідчує: учитель лише підводить до дверей, а учень
повинен їх сам відчинити. Ця аксіома самостійності в подальшому сприяє
посиленню відповідальності особистості: не самодостатності учня, а
самостійності учня. Бо, як стверджував Платон, «ніхто не стає людиною
випадково».
|
Немає коментарів:
Дописати коментар